Köpekler kanserin kokusunu alabilirler mi? Hissederler mi?

- Nisan 23, 2020

Doktorlar koku tanılarını belirli tanılara yardımcı olmak için kullanabilirler. Örneğin, hastalarının nefeslerindeki hastalık durumuna farklılık gösteren aormalar önemli ipuçları vermektedir. Bir doktor, diyabetik komayı gösteren alkol veya belki de armut damlalarının kokusunu alabilir. Ancak insan burnunun sadece 5 milyon sensörü vardır. Bunun yerine 300 milyon sensör içeriyorsa harika olmaz mıydı?

Köpeklerin burunlarında 300 milyon sensör bulunur ve ayrıca Jacobson’ın organı olarak adlandırılan ek bir koklama cihazından yararlanırlar. Köpekler inanılmaz bir koku duyusuna sahiptir ve aslında insanlarda kanser kokusu alabilir.

Ama bunu tam olarak nasıl yapıyorlar?

Köpekler ve Uçucu Organik Bileşikler

İnsan nefesi, idrar ve dışkı, metabolizmamızdan Uçucu Organik Bileşikler (VOC) olarak bilinen eser miktarda kimyasal içerir. Çalışmalar, bu VOC’lerin tipinin ve – kompozisyonunun, kanserler, astım, uyku apnesi ve C. difficile enfeksiyonları dahil olmak üzere hastalıkların güçlü bir göstergesi olabileceğini göstermiştir.

Köpekler bu VOC’lerin küçük konsantrasyonlarını tespit edebilir. 2011 ve 2012 yıllarında yapılan araştırmalar, köpeklerin insan dışkısında kolon kanseri ve nefes örneklerinde akciğer kanserini tespit edebileceğini göstermiştir.

Köpeklerde 300 milyon koku reseptörü vardır.

Yeni Araştırma

Şimdi, köpeklerin idrar örneklerinde prostat kanserini tespit etme konusunda ne kadar etkili olduğunu keşfetmek amacıyla önemli bir çalışma yapılmalıdır. Bu, insan hastalığını tanımlamak için köpekleri eğiten yardım kuruluşu Medical Detection Dogs tarafından başlatıldı. Tam çalışmadan önce köpeklerin kanseri tanımlamak için% 93 başarı oranına sahip olduğunu gösteren çalışmalar yapılmıştır. Bu, çoğu laboratuvar testinde elde edilenden daha yüksek bir orandır ve bu nedenle köpeklerin yeteneğinin büyük sonuçları ortaya çıkarmaktadır.

Şu anda, laboratuvarlarda erkeklerde prostat kanseri olup olmadığını belirlemek için Prostat Spesifik Antijen (PSA) testi kullanılmaktadır. Ancak bu tür testler, erkeklerin gereksiz olan ileri araştırmalar için yönlendirilmesine yol açan birçok yanlış pozitif sonuç verir. Bu Ulusal Sağlık Servisi’nin bütçesini olumsuz etkilemektedir. Test kanser varlığını yakalayamadığında açıkça daha da kötüdür.

İkincil Kanser Testleri

Tüm çalışma Bucks, Milton Keynes Üniversite Hastanesi tarafından yürütülecek. Başarılı olursa, Tıbbi Algılama Köpekleri, köpekler tarafından sağlanan taramanın standart laboratuvar testlerini yedeklemek için ikinci bir test olarak sunulabileceğini ummaktadır. Köpekler laboratuvar tarafından kaçırılan kanserleri alabilir ve bu nedenle erken tanı ve tedaviyi kolaylaştırabilir. Bu, bazı hastalar için çok daha iyi bir sonuç anlamına gelebilir. Köpekler ayrıca, hastaları kaygıdan ve Sağlık Hizmetini garantisiz araştırmaların maliyetinden kurtaracak yanlış pozitif sonuçları belirleyecektir.

Kanserin erken teşhisi sorunlu olabilir ve İngiltere Avrupa’da en kötü erken teşhis oranlarından birine sahiptir. Köpekler bu oyunu bozabilir.

Köpeğinizin bile kanser kokusu olabilir. İlgili insanlar herhangi bir sorunun farkında olmadan evcil hayvanların sahiplerinin hastalıklarını algıladıklarını gösteren çok sayıda anekdot kanıtı vardır.

Written by tasdelen